Pelit, pelaaminen & media

► Maksuttomia oppimispelejä verkossa 0-10-vuotialle matematiikasta kieliin: Summanmutikka. Myös leikkejä, loruja ja askarteluvinkkejä.

► Lukutaidon perusteita harjoittava Ekapeli tietokoneelle ja mobiililaitteille. (Lue myös Lukimatin vinkkejä vanhemmille lukutaidon edistämiseen.)

► (Tabletti)pelejä: Toca Boca -pelit, Minecraft (myös PC/Mac, Xbox ja Playstation), Dragonbox matikka-pelit, Duolingo kieltenopiskeluun, Scratch/Scratch Jr koodaukseen.

► Pelikasvattajien verkoston jäsenten kirjoittama erittäinen monipuolinen julkaisu peleistä, pelaamisesta ja pelikasvatuksesta: Pelikasvattajan käsikirja

Ruoka & koti

Espoon koulujen ruokalistat Facebookissa tai Espoo.fi -sivujen ruokalistasovelluksen kautta.

Välipaloja: Koululainen

Marttojen Pikkukokki-sivuilta reseptejä, siivousvinkkejä, askarteluohjeita, leikkejä ja vaikka mitä!

Sekalaista

http://iltasatu.org/ Lue lapselle satuja, missä ja milloin vain - maksutta. Iltasatu on voittoa tavoittelematon verkkopalvelu, jonka tarkoituksena on kannustaa digiajan lapsia takaisin kirjojen ääreen ja edistää suomenkielisten lastensatujen saatavuutta sähköisessä muodossa. Satuja voi lukea tabletilla, älypuhelimella tai tietokoneella ja ne ovat luettavissa sekä e-kirjoina, että suoraan selaimessa.